دپارتمان های تخصصی
اصول و باورهای ما
باور بنیادین ما در نظر گرفتن توانمندیهای منحصر به فرد کودکانمان است که با تکیه بر اصول و برنامههایی که توسط کادر آموزشی متخصص طراحی شده، فرصت رشد و شکوفایی پیدا میکنند. از بنیادینترین این اصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- استدلالی بودن باورهای اخلاقی
- برنامهریزی برای رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی دانشآموزان
- به رسمیت شناخن تفاوتهای فردی فرزندانمان
- جلوگیری از ایجاد فضای رقابتی ناسالم در مدرسه در مقطع پیش دبستانی و دبستان
- در نظر گرفتن تلاش و پشتکار به عنوان مهمترین عامل یادگیری
- استفاده از ارزشیابی به عنوان ابزاری برای بهبود سطح یادگیری
- ایفای نقش «تسهیلگر» آموزشی توسط معلم
- در نهایت آمادگی دانشآموزان برای تحقق اهداف عالی
همه ما میدانیم بسیاری از مهارتهایی که فرزندانمان در آینده به آنها نیاز خواهند داشت، مهارتهای غیردرسی هستند که اگر در حین تحصیل آنها را آموزش نبینند، در آینده ایام سختی را پیشرو خواهند داشت. برای مثال پژوهشگری یکی از مهمترینِ این مهارتها است. هدف ما نیز در بخش پژوهش پرورش دانش آموزانی پرسشگر و پژوهشگر است که از پایه پیش دبستان تا پایه ششم به صورت جدی به آن میپردازیم. در این راستا، در برنامه درسی مصوب هفتگی، ساعاتی را به این مهارت ها اختصاص دادهایم تا بتوانیم استعدادهای فرزندانمان را در این حوزه، پیدا کرده و پرورش دهیم. همچنین تلاش کردهایم رشتههای متنوعی را قرار دهیم تا دانشآموزان بتوانند حوزههای علایق خود را به راحتی پیدا کنند.
